De vlucht en de eerste week Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbert Hollander - WaarBenJij.nu De vlucht en de eerste week Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbert Hollander - WaarBenJij.nu

De vlucht en de eerste week Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Robbert

26 Februari 2014 | Australië, Brisbane

27 uur klinkt lang en waneer je die in een vliegtuig moet doorbrengen is het zeker lang. Je mag dan een beeldscherm voor je hebben waarop je wat series en films kan zien en muziek kan luisteren maar de meeste tijd ben je je toch aan het vervelen. Ik heb vooral proberen te slapen om de jetlag te voorkomen. Maar uiteindelijk ontkwam ik er ook niet aan.

Eenmaal aangekomen in Brisbane was het er schitterend weer. Het was 32 graden en de zon scheen heel de dag. Dus toen ik mijn spullen had uitgepakt en het een plaatsje had gegeven ben ik in het zwembad gesprongen heerlijk. Die avond was ik ook aangeschoven bij een groep met Canadezen en wat Australische mensen, het is een zeer gezellige groep maar ze zijn wel wat ouder dan mij. De helft van de avonden heb ik ook bij deze mensen gezeten. Daarnaast heb ik nog wat eten gekocht voor die avond en ontbijt voor de komende dagen.

De tweede dag heb ik weer in het zwembad gelegen, weer boodschappen gedaan en s'avonds een biertje gedronken maar vooral rustig aangedaan. Het bier is hier trouwens net zo duur mij was verteld. Het is ongeveer €6,00 voor een liter bier in de supermarkt, in Nederland kun je voor €1,00 2 blikken 0,5 liter Bavaria halen. Maar alles in Australië is duur maar dan ook echt alles.

Vrijdag had ik een ontmoeting met mijn stagebegeleider van de University of Queensland, Patricia Lopez-Sanchez, hierin kreeg ik te horen wat mijn opdracht precies is. Mijn opdracht is om te onderzoeken wat de rol van pectine is bij de vezels die afkomstig zijn van planten cel wanden. De theorie rondom pectine ken ik gelukkig al goed wat mijn opdracht makkelijker maakt. Het mooie van mijn stage is dat ik flexibele werktijden heb. Dit houdt in dat ik zelf mijn uren bepaal en geen minimale uren per week heb. Ik mag zelfs een keer een vakantie nemen zolang ik mijn opdracht maar af maak. Ook heb ik zaterdag een groep mensen ontmoet uit Cairns het noorden van Australie, dit is ook een leuke groep alleen zijn ze nog maar 17 dus kan ik er niet mee op stap. Ze hebben wel een super groot balkon en daar kan ik ook wel eens gaan drinken als ik wil.

Zaterdag was er een grote BBQ van mijn studentenflat Genesis 1, het was zeer gezellig en heb weer wat mensen uit mijn flat ontmoet. Helaas ben ik slecht met namen en van de 50 mensen die ik heb ontmoet ken ik er helaas nog maar van 20 de naam. Tja...

Zondag was voor mij belangrijk omdat ik toen eindelijk een wielrenfiets in Brisbane had gekocht. De heuvels in Brisbane zijn geweldig om over te rijden en ik was het lopen ook wel zat. Daarnaast is fietsen gratis in tegenstelling tot de bus die ook hartstikke duur is. Ik wil elke schooldag heen en weer (30km) fietsen plus nog wat trainen in de heuvels daar buitenom. Ik hoop dat ik daarom binnen 2 maanden in topconditie ben.

Maandag was mijn eerste dag op de Universiteit en ik kreeg te zien waar de laboratoriums waren en ik kreeg wat literatuur mee om door te lezen. Na anderhalf uur mocht ik al gaan. Ook dinsdag hoefde ik alleen maar een iemand te ontmoeten waarmee ik samen moet gaan werken. Zij werkt namelijk ook met pectines.
Dus na anderhalf uur was ik ook al weg.

Woensdag, vandaag, zijn mijn eerste introducties van het lab, hoe ik er in moet werken dus. Dit zal niet veel verschillen van hoe het moet in Nederland dus dat moet geen probleem zijn.

Ik zal proberen om elke week een reisverslag te sturen.

  • 26 Februari 2014 - 22:57

    Liesbeth Fransen:

    Hoi Robbert,
    dat klinkt allemaal erg goed!
    Leuk dat je al zoveel contacten hebt en samen dingen doet.
    Het werk op de universiteit lijkt me erg interessant.
    Als het zo'n mooi weer is, is fietsen ook geen straf.
    Wij wensen je veel succes met je stage en hopen regelmatig iets van je te horen.
    Groetjes Liesbeth en Anton.

  • 28 Februari 2014 - 14:04

    Astrid:

    He Robbert, jouw eerste echte weekend in Brisbane gaat beginnen ...... we facetimen zondagavond 10 uur Brisbane tijd .............. have fun !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Robbert

Hoi,mijn naam is Robbert den Hollander Iik ben 20 jaar oud en ik ben geboren en getogen in Mierlo. Voor school ga ik een buitenland stage doen en deze zal plaats vinden in jawel Australië. Ik ga voor 19 weken stage lopen op de Universiteit van Brisbane. Hier zal ik meehelpen aan onderzoeken, welke ik precies ga doen moet nog blijken. Ik zal 19 februari vertrekken vanuit Shiphol voor een reis van 26 uur naar Brisbane. Op 12 Augustus vertrekt mijn vliegtuig weer vanuit Brisbane terug naar Nederland. Aangezien ik pas 12 Augustus vertrek heb ik 5 weken na mijn stage om Australië te verkennen.

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 5188

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Stage Australie

Landen bezocht: