Eerste maand Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbert Hollander - WaarBenJij.nu Eerste maand Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robbert Hollander - WaarBenJij.nu

Eerste maand Brisbane

Door: Robbert

Blijf op de hoogte en volg Robbert

20 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Ik zit nu al een maand in Brisbane en ben nu gewend geraakt al mijn dagelijkse rituelen. Dit is meteen ook de reden waarom ik niet eerder heb geschreven. De mensen die in Australië gaan backpacken hebben elke dag weer iets nieuws te beleven, voor mij valt dat wel mee.

Ik zit natuurlijk met mijn stage waar ik vijf dagen naar toe ga. Om naar de stage toe te fietsen kost me drie kwartier en een kwartier om me wat op te frissen. En op de terugweg is het hetzelfde verhaal. Hoewel het me fit maakt en dat ik er van geniet het kost me natuurlijk wel 2 uur per dag. Gelukkig ben ik wel 5 kilo afgevallen en voel ik me stukken sterker als ik al die heuvels op moet. Want als Brisbane een ding niet is dan is het wel vlak. Het aantal hoogtemeters die je maakt als je Brisbane door fietst is groter dan heel Nederland exclusief Zuid Limburg. Daarnaast is de kwaliteit van het fietspad waarover ik fiets gewoon dramatisch, daarnaast moet je om de 500 meter stoppen omdat je een weg moet oversteken. Oftewel mijn route is een geweldige intervaltraining.

Dan heb ik de stage zelf, als ik niet bezig ben met het volgen van introducties van regels binnen gebouwen, laboratoriums en appretuur die ik al jaren gebruik op mijn school, dan zit ik wel achter een apparaat 20 minuten te wachten voor ik weer een handeling moet doen van 1 minuut waarna ik weer 20 minuten kan wachten. Daarnaast werk ik ook met veel Aziaten op het lab, ik heb niks tegen Aziaten maar de mensen waarmee ik op het lab werk zijn gewoon saai te noemen. Ik kan het daarom goed waarderen als ook Paul op het lab werkt. Paul is namelijk de enige Nederlander die ik ken in Brisbane. En dan wordt er ook een keer Nederlands gepraat op het lab in plaats van Chinees. Want ik heb denk ik meer Chinees heb gehoord op het lab dan Engels.

Ondertussen heb ik ook een nieuw huisgenoot gekregen, mijn Canadese buurman was zomaar weg zonder iets te laten weten. Gelukkig maar dat het nieuwe huisgenoot, een meisje uit PNG (Papoea nieuw guinea), stukken gezelliger is. Nog steeds drink ik doordeweeks nog met een paar Canadezen en Ozzies wat biertjes op een van hun balkons. Het enige wat daar veranderd is is dat mijn biertje steeds vaker een cider wordt. Want die smaken bij een avondje met 22 graden nou eenmaal beter dan een biertje. Ik ben sowieso gestopt met het drinken van Australisch bier, want ze zijn niet te zuipen en hebben nog minder alcohol ook. Het is wel een zeer gezellige groep. Daarnaast gaan we minimaal een keer naar de Unibar, de bar van de dichtstbijzijnde universiteit waar veel mensen uit mijn appartementencomplex naar toe gaan.

Daarnaast heb ik nog een andere vriendengroep waarmee ik fitness (ja ook daarmee ben ik begonnen) en tafeltennis. Ze zijn helaas nog zeventien en kunnen daardoor niet mee naar de kroeg.

Gelukkig heb je ook nog het weekend, hoewel ik afgelopen weekend niks heb gedaan om geld te sparen, ben ik de twee weken daarvoor op zaterdag naar Coolangatta, Goldcoast geweest. Het is echt een heerlijk strand en een van de beste surfplaatsen ter wereld. Helaas heb ik er alleen maar gezwommen en liggen zonnen. Wat natuurlijk ook helemaal niet slecht is. Foto's volgen nog maar staan al op Facebook. Op zondag heb ik mijn welverdiende rustdag en maak ik ook wat schoon. En als het lekker weer is dan lig ik lekker in het zwembad.

Het weer in Brisbane is trouwens prachtig elke dag ronde de 30 graden vaak zon en soms hevige regenbuien. Deze regen maakt de omgeving wel mooi groen.

Ik voel me helemaal op mijn plek in Brisbane en geniet met volle teugen. Ik hoop wel dat mijn stage iets interessanter wordt en dat ik een keer de wildernis op ga zoeken. Want ondanks dat ik hier al een maand zit heb ik nog geen kangoeroe gezien en dat kan natuurlijk niet.

  • 21 Maart 2014 - 11:36

    Astrid Marse:

    De wildernis ? Nog een maandje wachten Robbert, dan zit je op Fraser Island, volgens mij een en al wildernis. Daar ga je ook Aboriginals ontmoeten denk ik ?
    Enne ............. waar blijven je vrienden met hun reacties op je verhalen ?
    Maar wat heerlijk dat Australie helemaal aan je verwachtingen voldoet.

  • 24 Maart 2014 - 13:24

    Linda:

    Wat super leuk om weer een blog van je te lezen! Wat gaat de tijd snel he!? Toch kan ik niet wachten totdat je weer terug bent! Veel plezier nog, geniet ervan. Blijf je wel aan me denken? Tot snel. Xxxxxx

  • 09 April 2014 - 11:21

    Astrid:

    Wat een prachtige foto's met exotische planten en dieren. Ook het landschap is echt "buitenlands". En dat alles nog steeds met een temperatuur van tegen de 30 graden. En je echte vakantie moet nog beginnen, begin juli ! Ik snap dat je zegt dat je geniet met volle teugen !!!

  • 20 April 2014 - 08:41

    Lilian :

    Hé Robbert,
    Wat leuk wat van je te lezen. Geniet er maar lekker van!
    Van harte gefeliciteerd ook nog met je verjaardag. Heb je het nog een beetje gevierd?
    Groetjes van ons allemaal.

  • 20 April 2014 - 12:33

    Opa En Oma:

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wé hebben gelezen dat je het goed maakt in Australie.
    Liefs en Groetjes van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Robbert

Hoi,mijn naam is Robbert den Hollander Iik ben 20 jaar oud en ik ben geboren en getogen in Mierlo. Voor school ga ik een buitenland stage doen en deze zal plaats vinden in jawel Australië. Ik ga voor 19 weken stage lopen op de Universiteit van Brisbane. Hier zal ik meehelpen aan onderzoeken, welke ik precies ga doen moet nog blijken. Ik zal 19 februari vertrekken vanuit Shiphol voor een reis van 26 uur naar Brisbane. Op 12 Augustus vertrekt mijn vliegtuig weer vanuit Brisbane terug naar Nederland. Aangezien ik pas 12 Augustus vertrek heb ik 5 weken na mijn stage om Australië te verkennen.

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 5189

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Stage Australie

Landen bezocht: